Digitaal Vermogen
Denis Doeland
Nederlands | 17-10-2018 | 230 pagina's
9789082108354
Paperback / softback
€ 24,95
Gratis bezorging vanaf € 25,-
Retourneerbaar binnen 14 dagen
Korte beschrijving/Annotatie
Digitaal Vermogen, de kracht, macht en potentie van elke organisatie, een handleiding om een business te hacken. Het helpt organisaties om de bedrijfswaarde te vergroten door juist gebruik van data.
Tekst achterflap
Digitaal Vermogen, de kracht, macht en potentie van elke organisatie, is een handleiding om je business te ‘hacken’. Het helpt je om je bedrijfswaarde te vergroten en omzetten te verhogen. Daarnaast laat dit boek innovaties slagen, doordat het de juiste omstandigheden voor een digitale transformatie helpt scheppen. Het stelt je in staat om de (financiële) waarde van data te voorspellen. Ook is het bruikbaar gereedschap om nieuwe verdienmodellen te ontwikkelen. Kortom, alles om de relatie-economie te overleven, waarin de relatie met fans en klanten bepaalt of je floreert of failliet gaat. Beide concepten (de relatie-economie en de fanrelatie) komen uitgebreid aan bod. Het boek is geschreven door Denis Doeland (1971, Utrecht). Doeland loopt in Nederland voor op het gebied van kennisontwikkeling, kennisdeling en consultancy in combinatie met de inzet van technologie, internet en social media. Hij is een veelgevraagd spreker en deskundige. Doeland verdiende zijn sporen bij ID&T: hij hield zich daar bezig met de exploitatie van intellectueel eigendom en de digitale activiteiten van ID&T, Q-Dance en Sensation. Ook zette hij de muziekuitgeverij van ID&T en download portal Dance-Tunes op. Tegenwoordig is hij onder meer betrokken bij artiesten zoals Hardwell, en diverse event promotors. Een van de prominentste promotors produceert en verkoopt shows van Armin van Buuren. De meeste voorbeelden in deze uitgave gaan over bedrijven, artiesten of merken in de sport-, media- en entertainmentindustrie. De voorbeelden zijn in feite op allerlei industrieën van toepassing. Het boek is geschreven voor bedrijfseigenaren, directeuren en iedereen en die verantwoordelijk is voor marketing, business development, verkoop of innovatie binnen een organisatie, merk of festival. BALR. | KAKHIEL | RUMAG | HARDWELL | ARMIN VAN BUUREN | DJ SAM FELDT | SPINNIN’ RECORDS | ID&T | NEW YORK TIMES | NPO | TALPA TOUZANI | VOETBAL INTERNATIONAL | KLM | NRC | NEYMAR | TOP NOTCH | PARADISO
Slogan/Promotie
Digitaal Vermogen, de kracht, macht en potentie van elke organisatie, is een handleiding om je business te ‘hacken’. Het helpt je om je bedrijfswaarde te vergroten en omzetten te verhogen. Daarnaast laat dit boek innovaties slagen, doordat het de juiste omstandigheden voor een digitale transformatie helpt scheppen. Het stelt je in staat om de (financiële) waarde van data te voorspellen. Ook is het bruikbaar gereedschap om nieuwe verdienmodellen te ontwikkelen. Kortom, alles om de relatie-economie te overleven, waarin de relatie met fans en klanten bepaalt of je floreert of failliet gaat. Beide concepten (de relatie-economie en de fanrelatie) komen uitgebreid aan bod. Het boek is geschreven door Denis Doeland (1971, Utrecht). Doeland loopt in Nederland voor op het gebied van kennisontwikkeling, kennisdeling en consultancy in combinatie met de inzet van technologie, internet en social media. Hij is een veelgevraagd spreker en deskundige. Doeland verdiende zijn sporen bij ID&T: hij hield zich daar bezig met de exploitatie van intellectueel eigendom en de digitale activiteiten van ID&T, Q-Dance en Sensation. Ook zette hij de muziekuitgeverij van ID&T en download portal Dance-Tunes op. Tegenwoordig is hij onder meer betrokken bij artiesten zoals Hardwell, en diverse event promotors. Een van de prominentste promotors produceert en verkoopt shows van Armin van Buuren. De meeste voorbeelden in deze uitgave gaan over bedrijven, artiesten of merken in de sport-, media- en entertainmentindustrie. De voorbeelden zijn in feite op allerlei industrieën van toepassing. Het boek is geschreven voor bedrijfseigenaren, directeuren en iedereen en die verantwoordelijk is voor marketing, business development, verkoop of innovatie binnen een organisatie, merk of festival. BALR. | KAKHIEL | RUMAG | HARDWELL | ARMIN VAN BUUREN DJ SAM FELDT | SPINNIN’ RECORDS | ID&T | NEW YORK TIMES | NPO | TALPA TOUZANI | VOETBAL INTERNATIONAL | KLM | NRC | NEYMAR TOP NOTCH | PARADISO
Biografie
Denis Doeland in het kort: Slashie, Auteur, Blogger, Business & Industry Hacker, Disruptor, Maven, Numerati, Speaker en Transformer … Achtergrond Denis Doeland (Utrecht, 1971) is vanaf 1993 actief in de muziek (met name de dance-industrie). Hij begon zijn carrière bij platenwinkel Bad Vibes en startte vanuit die hoedanigheid de eerste muziekactiviteiten van ID&T. In de achttien jaar dat Doeland bij ID&T werkte, hield hij zich bezig met de exploitatie van intellectueel eigendom en de online activiteiten van ID&T, Q-Dance en Sensation. Sinds mei 2011 richt hij zich volledig op DDMCA, zodat hij bedrijven, merken en organisaties kan helpen op de vele deelgebieden binnen het intellectueel eigendom en de technologische aspecten van de business. Visie Als specialist in de digitale wereld helpt Doeland bedrijven en organisaties om internet en social media zo in te zetten, dat ze voldoen aan de nieuwe verwachtingen van fans, klanten, medewerkers en andere betrokkenen. Doeland loopt in Nederland voor op het gebied van kennisontwikkeling, kennisdeling en consultancy in combinatie met de inzet van technologie, internet en social media. Doeland zijn visie is de volgende: een entertainment- of mediabedrijf heeft bestaansrecht door de content die het produceert en de fans die het daardoor aan zich weet te binden. In 2008 ontwierp hij de eerste (digitale) visie voor de entertainmentindustrie: ‘Als dj, evenement of festival ben je een netwerk. Content is daarbij de drijvende kracht, omdat het je in staat stelt verbinding te maken met fans en klanten. Data is de toegevoegde, sturende factor en economische waarde voor het bedrijf.’ Uit zijn visie ontstond het Business Acceleration Framework. Op basis van de vijf doelen van het Business Acceleration Framework genereert een organisatie aan de hand van interne en externe data diverse analyses en overzichten van waaruit additionele en winstgevende groei-modellen ontstaan. De bedrijfswaarde en opbrengsten worden met het raamwerk voor iedere organisatie geoptimaliseerd. Blogger en docent Sinds begin 2013 is Denis, naast zijn werkzaamheden als consultant en adviseur voor diverse organisaties, gastdocent bij diverse hogescholen (Fontys, Inholland) en geeft hij gastcolleges aan diverse universiteiten (Universiteit van Amsterdam, Universiteit van Tilburg). Daarnaast bracht hij samen met Ger Hofstee het boek ‘vanAnaloognaarDigitaal.nu‘ uit. Eind 2015 verscheen zijn boek ‘EDM en de Digitale Wereld – Waarom dj’s, evenementen en festivals moeten veranderen?. Denis blogt daarnaast voor Emerce, Marketingfacts, Adformatie, LiveScope, Sportnext, Digital Economics, Fast Moving Targets, Fanfiber, True, DJ Mag en andere blogs. ‘Ik ben altijd gedreven, gemotiveerd, betrokken en enthousiast. Mijn communicatieve vaardigheden combineer ik met een commerciële, ondernemende en ‘out of the box’-mindset. Ik ben constant bezig met digitale strategie, social media, analytics, intellectueel eigendom en nieuwe businessmodellen voor diverse branches als sport, media en entertainment. Ik ben autodidact en heb een zeer uitgebreide, natuurlijke interesse in digitale media en de inzet van content binnen digitale media in relatie tot fans en klanten.’ Doeland is mede-oprichter en -initiatiefnemer (en maakt tevens deel uit van de raad van advies) van de scale up Fanalists en de start ups Next Level Impact (NXTLI) en The Digital Retail Company. Daarnaast verleent hij zijn diensten als adviseur en consultant onder meer in de vorm van adviezen, analyses, keynotes, lezingen, masterclasses, waarderingen, trainingen, social media en internet monitoring.
Inhoudsopgave
Over jou, de lezer Over mij, de auteur Voorwoord I - Het raamwerk dat helpt de (digitale) wereld begrijpen Voorwoord II - Drie kernelementen van de nieuwe eenvoud Deel I - Het ijkmoment (nu en verder) 1. Marketing en communicatie verandert 2. De evolutie van de marketeer 3. Welkom in de relatie-economie 4. Op naar een digitaal businessmodel 5. Vijf definities belangrijk bij digitale verandering Deel II - Het raamwerk (2019 en verder) 1. Vijf doelen, negen stappen, twaalf analyses 2. Wordt Talpa’s Network hét Nederlandse business ecosysteem 3. NPO en haar digitale worsteling 4. Data: de verborgen goodwill op de balans 5. Spinnin' Records: het digitale netwerk heeft een prijs gekregen 6. Neymar en zijn netwerkwaarde 7. Gereedschap om een business mee te hacken 8. Het lanceerplatform om data te laten opstijgen 9. Een organisatie is net een menselijk lichaam Deel III - De versnelling (2020 en verder) 1. Dit model zorgt dat content tot omzet leidt 2. Content zorgt voor relevantie en bestaansrecht 3. Digitale fans vullen stadion Armin van Buuren 4. The New York Times koploper digitale transformatie 5. Voetbal International zet in op digitale transformatie 6. Vijf tips van KLM, een digitale luchtvaartmaatschappij in spe 7. Wat bestuurders van Kakhiel en Rumag kunnen leren 8. Hoe organisaties ook een beetje BALR. kunnen zijn 9. Hoe hiphoplabel Top Notch langer aan de top blijft 10. Hoe Paradiso een slimmere club wordt Deel IV - Het eindspel (2021 en verder) 1. Data heeft een voorspellende waarde 2. Angst datagebruik lijkt op angst stoomtrein 3. Stel digitale vermogen veilig 4. Digitaal vermogen wordt gerobotiseerd 5. Gerobotiseerd gestuurd vermogen 6. Bots en hun momentum 7. De muziekindustrie iets democratischer 8. Zo werd Hardwell de nummer 1 van de wereld 9. Sam Feldt: dj die weet dat het om fandata draait 10. Context is het nieuwe goud Epiloog - Aan de slag: op naar de nieuwe eenvoud Begrippenlijst Bronnen
Details
EAN : | 9789082108354 |
Uitgever : | DDMCA |
Publicatie datum : | 17-10-2018 |
Uitvoering : | Paperback / softback |
Taal/Talen : | Nederlands |
Hoogte : | 210 mm |
Breedte : | 148 mm |
Dikte : | 21 mm |
Gewicht : | 309 gr |
Status : | POD (Beschikbaar als print-on-demand.) |
Aantal pagina's : | 230 |
Keywords : | digitale transformatie;strategie |